Asociația noastră, „Semper Agape”, contribuie la formarea unei lumi mai bune prin educarea copiilor noștri și cea mai mare parte a proiectelor noastre sunt gândite pentru ei. Programul AfterSchool, Școala de Vară, cercurile de artă și formare, taberele de creație și excursiile periodice sunt doar cateva dintre multele inițiative de care beneficiază un număr de aproximativ 30 copii. Paisprezece cadre didactice fac o muncă incredibilă de voluntariat pentru care le mulțumim din suflet pentru dedicare și implicare!
,,DA PENTRU ȘCOALĂ – INVESTESC ÎN VIITORUL MEU!,, PROIECT ȘCOALA DUPĂ ŞCOALĂ 2021-2026
PROIECT ELABORAT DE COMISIA DE EDUCAȚIE DIN CADRUL Asociației Semper Agape Banloc
Coordonatori :
- PROF. CHIU ECATERINA – PREȘEDINTE
- PROF. BILANIN CLAUDIA – DIRECTOR
I. ARGUMENT
Oferta de program Şcoala după şcoală a Asociației Semper Agape,, Banloc este expresia unei raportări proactive la priorităţile strategice ale Ministerului Educaţiei se fundamentează pe următoarele obiectivele identificate de strategia Europa 2020:
- creșterea inteligentă, prin îmbunătățirea nivelurilor de educație și formare și creștere incluzivă;
- respectarea principiului egalității de șanse în educație, indiferent de caracteristicile individuale;
- îmbunătățirea performanței educaționale în rândul tuturor copiilor pentru a satisface cerințele unei economii bazate pe cunoaștere.
La baza elaborării ofertei de program Şcoală după şcoală a CNCC se afla O.M.E.C.T.S. Nr. 5349/ 2011, respectiv a METODOLOGIEI de organizare a Programului „Școala după școală”, cu modificările și completările ulterioare, Legea Nr. 78/ 2014 ;
Oferta de program Şcoala după şcoală,, Da pentru școală ! Investesc În viitorul meu ! a Asociației Semper Agape Banloc constituie răspunsul instituţiei şcolare la nevoile identificate la nivelul beneficiarilor direcţi – elevii şi indirecţi – familia si comunitatea
De asemenea, am avut in vedere analiza rezultatelor la învăţătură şi a indicatorilor progresului şcolar care evidenţiază corelația dintre succesul şcolar cu sprijinul în învăţare şi mediile socio-economice sau familiale de provenienţă ale elevilor, după cum exemplificăm mai jos.
- Copiii provenind din familii cu venituri modeste, elevii săraci, rămân în urma celor mai înstăriți deoarece nu au destule cărţi, nu au resurse moderne de învăţare şi descoperire şi nici posibilităţi de petrecere a timpului liber cu impact pozitiv asupra dezvoltării personale;
- Performanțele scăzute în activitatea şcolară au ca efect demotivarea elevilor care se manifestă ca un proces progresiv și cumulativ de scădere a implicării în propria dezvoltare, pe măsură ce se îndepărtează de start;
- Problemele personale, emoționale cu care se confruntă copiii conduc de asemenea la demotivarea acestora. Copiii provenind din familii cu venituri corespunzătoare, foarte ocupate care nu le pot oferi copiilor suport specializat în efectuarea temelor și petrecerea timpului liber înregistrează probleme de dezvoltare personală, fiind nevoiţi să petreacă mult timp singuri acasă, în compania televizorului sau a computerului în intervalul orar 11-12 şi 17-18, când părinţii ajung acasă, de le serviciu;
- Copiii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, rămaşi acasă în grija unor vârstnici sau a unor persoane cu grad scăzut de educaţie care au slabe posibilităţi de a le oferi sprijin în învăţare, în etapa manualelor digitale nu reuşesc să obţină rezultate pe măsura potenţialului pe care îl au .
DURATA :
PROIECTUL SE DESFĂȘOARĂ ÎNTRE ANII 2021-2026
GRUP ȚINTĂ: elevi aparținând comunității din satul PARTOȘ
15 elevi clasele primare 15 elevi gimnaziu
COLABORATORI:
Cadre didactice voluntare : Prof. Repaș Claudia
Prof. Natanticu Elisabeta
Prof. Șteiger Corina
Prof. Chiu Ecaterina Vasilica
Prof. Prună Monica
Prof. Bilanin Claudia
Prof. Stănilă Simona
Psih. Roman Augustina Ana-Maria
Prof. Lăzău Ioana
Prof. Bagherea Valeria Angelica
Prof. Munteanu-Iorga Ionuța
Ing. Lazin Miladin
PROGRAM „ŞCOALĂ DUPĂ ŞCOALĂ”
Nr. crt. | Tip de activitate | Disciplina | Tema | Responsabil de activități | Factori de sprijin | Resurse | |
Materiale | Timp | ||||||
1. | Remediere-sprijin specializat | Matematică cls. a V-VII-a | Conform programei Școlare | Prof. Stănilă Simona | Președinte asociatie Director Școala Gimnazială,, Ing. Anghel Saligny,, | Calculator Cretă colorată Tabla Rechizite | 2-3 ore /zi |
2. | Activitate remedială | Lb. română cls. a VI-a- VIII | Conform programei Școlare | Prof. Munteanu -Iorga Ionuța | Profesor de sprijin Profesorul de educaţie plastică | Manualele şcolare CULEGERI | 2-3 ore / zi . |
3. | Sprijin și îndrumare în realizarea temelor | Lb. Romana Matematică Cls. I-IV | Conform notițelor elevilor Și programelor MECST/ MEN | Prof.Natanticu Elisabeta | Parinții Conducerea Asociatiei | Manuale Caiete speciale Culegeri | 1-2 ore / /zi |
4. | Pregătire Examen Evaluare Națională, cls. VIII-a | Matematică | Conform Programei școlare | Prof. Stănilă Simona Prof. Bagherea Valeria Angelica | Conform Programei Școlare | Culegere Teste pentru clasa a VIII-a | 2-3 ore/ săpt |
5. | Sprijin specializat | Consiliere/ Dezvoltare personală | „Învățăm să ne cunoaștem” | psih. Roman Augustina Ana-Maria | Profesorul consilier Părinţii | Manuale Fişe Chestionare | 30 min./ săptămână |
An școlar 2021- 2022
În anul școlar 2021- 2022 , am derulat în parteneriat cu Fundația Regală Margareta a României și în colaborare cu Școală Gimnazială Ing Anghel Saligny Banloc, proiectul Generații -proiect transgenerațional, la care au participat voluntari seniori la 10 ateliere desfășurate împreună cu copiii.
Roșculescu Emilian – voluntar senior
Lazin Miladin – voluntar senior
Cute Ana – voluntar senior
Chiu Alexandru – voluntar senior
Traiconu Ioana – voluntar senior
Huton Elisabeta – voluntar senior
Staicu Elena – voluntar senior
Mateescu Mihaela – voluntar senior
An școlar 2022- 2023 Cadre didactice voluntare la Afterschool clasele primare
Prof. Repaș Claudia,
Prof. Natanticu Elisabeta
Prof. Jurchița Marinela
Ing. Lazin Miladin – pregătire la matematică gimnaziu
Prof. Lazău Ioana – supraveghere teme, lb.franceză, activități practice
Ateliere
Atelierul Arta gătitului – senior voluntar Staicu Elena
Istorie locală – Chiu Alexandru
Deportații în Bărăgan – Chiu Alexandru
Atelierul Graffiti și Modelaj – senior Roșculescu Emilian
Pregătire la matematică – senior ing. Lazin Miladin
Atelierul Cântec, joc și grai bănățean – senior Cute Ana
Atelierul Igienă și prim ajutor – senior Asistent Traiconi Ioana
Atelierul Munca în seră – senior Mateescu Mihaela
Pregătire teme – senior prof. Lazău Ioana
Atelierul de Tricotat și croșetat – senior Todica Mariana