Asociația noastră, „Semper Agape”, contribuie la formarea unei lumi mai bune prin educarea copiilor noștri și cea mai mare parte a proiectelor noastre sunt gândite pentru ei. Programul AfterSchool, Școala de Vară, cercurile de artă și formare, taberele de creație și excursiile periodice sunt doar cateva dintre multele inițiative de care beneficiază un număr de aproximativ 30 copii. Paisprezece cadre didactice fac o muncă incredibilă de voluntariat pentru care le mulțumim din suflet pentru dedicare și implicare!

,,DA PENTRU ȘCOALĂ – INVESTESC ÎN VIITORUL  MEU!,, PROIECT ȘCOALA DUPĂ ŞCOALĂ 2021-2026

PROIECT ELABORAT DE COMISIA DE EDUCAȚIE DIN CADRUL Asociației Semper Agape Banloc

Coordonatori :

  1. PROF. CHIU ECATERINA – PREȘEDINTE
  2. PROF. BILANIN CLAUDIA –  DIRECTOR

I.   ARGUMENT

Oferta de program Şcoala după şcoală a Asociației Semper Agape,, Banloc este expresia unei raportări proactive la priorităţile strategice ale Ministerului Educaţiei se fundamentează pe următoarele obiectivele identificate de strategia Europa 2020:

  • creșterea inteligentă, prin îmbunătățirea nivelurilor de educație și formare și creștere incluzivă;
  • respectarea principiului egalității de șanse în educație, indiferent de caracteristicile individuale;
  • îmbunătățirea performanței educaționale în rândul tuturor copiilor pentru a satisface cerințele unei economii bazate pe cunoaștere.

La baza elaborării ofertei de program Şcoală după şcoală a CNCC se afla O.M.E.C.T.S. Nr. 5349/ 2011, respectiv a METODOLOGIEI de organizare a Programului „Școala după școală”, cu modificările și completările ulterioare, Legea Nr. 78/ 2014 ;

Oferta de program Şcoala după şcoală,, Da pentru școală ! Investesc În viitorul meu ! a Asociației Semper Agape Banloc  constituie răspunsul instituţiei şcolare la nevoile identificate la nivelul beneficiarilor direcţi – elevii şi indirecţi – familia si comunitatea

De asemenea, am avut in vedere analiza rezultatelor la învăţătură şi a indicatorilor progresului şcolar care evidenţiază corelația dintre succesul şcolar cu sprijinul în învăţare şi mediile socio-economice sau familiale de provenienţă ale elevilor, după cum exemplificăm mai jos.

  • Copiii provenind din familii cu venituri modeste, elevii săraci, rămân în urma celor mai înstăriți deoarece nu au destule cărţi, nu au resurse moderne de învăţare şi descoperire şi nici posibilităţi de petrecere a timpului liber cu impact pozitiv asupra dezvoltării personale;
  • Performanțele scăzute în activitatea şcolară au ca efect demotivarea elevilor care se manifestă ca un proces progresiv și cumulativ de scădere a implicării în propria dezvoltare, pe măsură ce se îndepărtează de start;
  • Problemele personale, emoționale cu care se confruntă copiii conduc de asemenea la demotivarea acestora. Copiii provenind din familii cu venituri corespunzătoare, foarte ocupate care nu le pot oferi copiilor suport specializat în efectuarea temelor și petrecerea timpului liber înregistrează probleme de dezvoltare personală, fiind nevoiţi să petreacă mult timp singuri acasă, în compania televizorului sau a computerului în intervalul orar 11-12 şi 17-18, când părinţii ajung acasă, de le serviciu;
  • Copiii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, rămaşi acasă în grija unor vârstnici sau a unor persoane cu grad scăzut de educaţie care au slabe posibilităţi de a le oferi sprijin în învăţare, în etapa manualelor digitale nu reuşesc să obţină rezultate pe măsura potenţialului pe care îl au .

 DURATA :

               PROIECTUL SE DESFĂȘOARĂ ÎNTRE  ANII 2021-2026                                                                                    

 GRUP  ȚINTĂ: elevi aparținând comunității din  satul  PARTOȘ

 15 elevi clasele primare                                                                                                                                    15 elevi  gimnaziu

 COLABORATORI: 

Cadre didactice voluntare :   Prof. Repaș Claudia

                                              Prof. Natanticu Elisabeta

                                              Prof. Șteiger Corina 

                                              Prof. Chiu Ecaterina  Vasilica

                                              Prof. Prună Monica

                                              Prof. Bilanin Claudia

                                              Prof. Stănilă Simona

                           Psih. Roman Augustina Ana-Maria

                                             Prof. Lăzău Ioana

                                             Prof. Bagherea Valeria Angelica

                                             Prof. Munteanu-Iorga Ionuța

                                             Ing. Lazin Miladin

PROGRAM „ŞCOALĂ DUPĂ ŞCOALĂ”

Nr. crt.Tip de activitateDisciplinaTemaResponsabil de activitățiFactori de sprijinResurse
MaterialeTimp
1.Remediere-sprijin specializatMatematică cls. a V-VII-aConform  programei Școlare  Prof. Stănilă Simona    Președinte asociatie Director Școala Gimnazială,, Ing. Anghel Saligny,,Calculator Cretă colorată Tabla Rechizite  2-3 ore /zi    
2.Activitate remedialăLb. română cls. a VI-a- VIIIConform programei ȘcolareProf. Munteanu -Iorga IonuțaProfesor de sprijin Profesorul de educaţie plasticăManualele şcolare CULEGERI2-3 ore / zi .
3.Sprijin și îndrumare în realizarea temelor  Lb. Romana Matematică Cls. I-IVConform notițelor elevilor Și programelor MECST/ MEN  Prof.Natanticu Elisabeta    Parinții Conducerea Asociatiei  Manuale Caiete speciale Culegeri1-2 ore / /zi
4.Pregătire Examen Evaluare Națională, cls. VIII-aMatematicăConform Programei școlareProf. Stănilă Simona Prof. Bagherea Valeria  AngelicaConform Programei ȘcolareCulegere Teste pentru clasa a VIII-a2-3 ore/ săpt
5.Sprijin specializatConsiliere/ Dezvoltare personală„Învățăm să ne cunoaștem”psih. Roman Augustina Ana-MariaProfesorul consilier PărinţiiManuale Fişe Chestionare30 min./ săptămână
An școlar 2021- 2022

În anul școlar 2021- 2022 , am derulat în parteneriat cu Fundația Regală Margareta a României și în colaborare cu Școală Gimnazială Ing Anghel Saligny Banloc, proiectul Generații -proiect transgenerațional, la care au participat voluntari seniori la 10 ateliere desfășurate împreună cu copiii.

Roșculescu Emilian – voluntar senior
Lazin Miladin – voluntar senior
Cute Ana – voluntar senior
Chiu Alexandru – voluntar senior
Traiconu Ioana – voluntar senior
Huton Elisabeta – voluntar senior
Staicu Elena – voluntar senior
Mateescu Mihaela – voluntar senior

An școlar 2022- 2023 Cadre didactice voluntare la Afterschool clasele primare

Prof. Repaș Claudia,
Prof. Natanticu Elisabeta
Prof. Jurchița Marinela
Ing. Lazin Miladin – pregătire la matematică gimnaziu
Prof. Lazău Ioana – supraveghere teme, lb.franceză, activități practice

Ateliere

Atelierul Arta gătitului – senior voluntar Staicu Elena
Istorie locală – Chiu Alexandru
Deportații în Bărăgan – Chiu Alexandru
Atelierul Graffiti și Modelaj – senior Roșculescu Emilian
Pregătire la matematică – senior ing. Lazin Miladin
Atelierul Cântec, joc și grai bănățean – senior Cute Ana
Atelierul Igienă și prim ajutor – senior Asistent Traiconi Ioana
Atelierul Munca în seră – senior Mateescu Mihaela
Pregătire teme – senior prof. Lazău Ioana
Atelierul de Tricotat și croșetat – senior Todica Mariana

Voluntarii noștri

ECATERINA CHIU

Profesor înv. primar

Simona Stănilă

Profesor matematică

Munteanu-Iorga Ionuța

Profesor lb. Româna

Lazau Ioana

Profesor

ing. Lazin Miladin

Meditatii

Jurchiță Marinela

Profesor înv. primar

Elisabeta Natanticu

Profesor înv. primar

Repaș Claudia

Profesor înv. primar

Șteiger Corina

Profesor înv. primar

Prună Monica

Profesor înv. primar

Copil Miruna

Profesor înv. primar